2024. március 29., péntek.       Köszöntjük névnapjukon Auguszta nevű olvasóinkat.  Holnap Zalán napja lesz.
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés

Decembertől alig változik a térségi menetrend

Hírek - Közélet

CSONGRÁD - 2012. November 12.

Az új vasúti menetrend december 9-én lép életbe. A személyszállítási közszolgáltatás áttervezése során ezúttal nem rontottak, de nem is javítottak a Csongrádot közvetlenül érintő menetrenden. Csongrádról Szentes és Kiskunfélegyháza irányába december 9-e után is ugyanakkor indulnak a vonatok, mint jelenleg. A váltáskor eddig egy-egy vonat menetrendjéből Kónyaszék, vagy Kettőshalom megállóhelyet időről időre kiiktatták, de most erre se került sor. A szegedi fővonalon Kiskunfélegyházán mindkét irányba megmaradtak a gyorsvonati csatlakozások – ezen vonatok zömén pótjeggyel továbbra is igénybe vehető első- és másodosztályú intercity-kocsi is. Kiskunfélegyházán a szegedi személyvonatokhoz nem lesz, a lakitelekiekhez pedig csak reggel és délelőtt biztosított a közvetlen csatlakozás. Az új menetrendben a bajai vonalra a csongrádi utasok odaúton közvetlenül, míg visszaúton bő egyórás várakozással lelhetnek félegyházi átszállási lehetőséget.

Az Orosháza és Kiskunfélegyháza közötti, 147-es számú vasútvonal a december 9-én életbe lépő új közszolgáltatási menetrendben is „kettészakított” marad. Szentes felé is ütemesen, kétóránként indulnak a vonatok, melyek Kiskunfélegyházáról 7, 9, 13, 15, 17, 19 és 21 óra 34 perckor, Csongrádról 8, 10, 14, 16, 18, 20 és 22 óra 10 perckor minden nap közlekednek. Munkanapokon Kiskunfélegyházáról 5 óra 34 perckor, Csongrádról 6 óra 10 perckor is indul vonat. Közülük a 147-esen Orosháza felé csak a Csongrádról 14 óra 10 perckor indulónak lesz közvetlen szentesi csatlakozása. Orosháza felől az esti utolsó félegyházi vonat közvetlen csatlakozását biztosítják Csongrád irányába.

A Kiskunfélegyháza felé közlekedő személyvonatok Szentesről 6, 8, 12, 14, 16 és 18 óra 34 perckor minden nap indulnak, s Csongrádról 18 perc múlva, az adott óra 52. percében közlekednek tovább. Munkanapokon a Szentesről 4 óra 28 perckor induló, Csongrádról 4 óra 46 perckor továbbközlekedő vonat is megmarad. A vasárnap esti, Kiskunfélegyházáról Csongrádon át Szentesre közlekedő „gyorsított személyvonat” jövőre is jár, közvetlen csatlakozása lesz a Fonyódról érkező Aranyhíd expresshez, s mivel a tanyai megállóhelyeken nem áll meg, a többi vonatéhoz képest pár perccel gyorsabb eljutást biztosít.

Szentes és Kiskunfélegyháza között a teljes ütemes menetrendhez egy vonatpár decembertől is hiányzik majd (a Csongrádról 10 óra 52-kor induló kiskunfélegyházi, valamint a 12 óra 10-es szentesi), így Csongrádnál napközben irányonként négy-négy óra még mindig vonatmentes marad.

Mivel Csongrád és Bács-Kiskun megyét érintően jelentősen nem változik a vasúti menetrend, Kiskunfélegyházán a bajai útirányú csatlakozások éppúgy korlátozottak maradnak, mint a lakitelekiek. A tavaly tavasszal Dombóvár és Bátaszék között jelentősen korlátozott személyvonati közlekedés miatt Baján át továbbra is nehézkesebb lesz eljutni a Dunántúlra, mint Budapesten keresztül. A keleti országrészbe viszont a ceglédi pályaudvaron a közvetlen átszállási lehetőségek változatlanul rendelkezésre állnak. Ugyanezen útirányban – az intercity vonatok igény be vétele nélkül, gyorsvonati csatlakozással utazni szándékozók – Szentesen át Szolnok felé közvetlen csatlakozást is választhatnak, ez esetben Szajol állomáson kell átszállniuk.

A vasúttársaság a nemzetközi és a távolsági közlekedésben egyes vonalakon jelentősen változtatja a menetrendet. Így december 9-e után a békéscsabai fővonalon az eddiginél jóval több gyorsvonat közlekedik. Az Erdélybe utazók is szélesebb körű szolgáltatást vehetnek igénybe, bő fél évszázad után például ismét lesz Budapestről közvetlen nappali vonat Máramarosszigetre is. A horvát vasút korlátozásai miatt viszont szinte elvágják Európától Bosznia-Hercegovinát, megszűnik ugyanis a Budapestről Szarajevóba naponta közlekedő Dráva IC, az egyetlen Magyarország felől célszerűen igénybe vehető vasúti kapcsolat – várhatóan – Szerbián át, belgrádi átszállással lesz. Varsóba viszont – az éjszakai vonaton kívül – Budapestről ismét el lehet jutni közvetlen nappali, emelt szintű szolgáltatást nyújtó eurocity vonattal is.

Hírportálunkon megjelenő információk bármilyen utánközlése kizárólag a website tulajdonosának írásbeli engedélyével lehetséges.


 
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés