2019. október 17., csütörtök.       Köszöntjük névnapjukon Hedvig nevű olvasóinkat.  Holnap Lukács napja lesz.
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés

Jegyváltási korlátozások a vasútállomáson

Hírek - Közélet

CSONGRÁD - 2011. Június 24.

A Máv-Start Zrt. lassú, de kitartó munkával tanyaközponti szintűre "fejleszti" a csongrádi vasútállomást: a jegypénztár szombat reggeltől átmenetileg bezár. Július elsejétől a jegykiadás újraindul, de a napi időtartama pár órára szűkül. Az állami tulajdonú mamutcég mindezt éves szinten negyvenmillió forint ráfordítással viszi véghez.

A csongrádi vasútállomáson szombat reggel 7 óráig még az eddigi, viszonylag bevált módszer szerint - a forgalmi irányítást ellátó vasutastól - lehet menetjegyet vásárolni, utána öt napon át szünetel a jegykiadás. Július elsején 10 órától ismét lesz pénztári szolgálat, ám információink szerint a hétköznap 4 óra 46 perc, hétvégén 6 óra 51 perc és éjjel 22 óra 10 perc között közlekedő személyvonatokkal útnak indulók csak egy szűk, munkanapokon nyolc, illetve - hétvégén és ünnepnapokon - négyórás időszakban tudnak majd jegyet váltani. Értesüléseink szerint a vasúttársaság két főállású, s egy félállású pénztárosi munkahelyet teremtett Csongrádon, mégpedig úgy, hogy naponta Szegedről járnak majd Csongrádra a pénztárosok.

Eddig a csongrádi forgalmi szolgálattevőtől szinte bármikor vehettek az utasok menetjegyet, ám az új rendszerben az állomáson dolgozó forgalmi munkatársnak már nem lesz jegykiadási jogosultsága. A pénztármentes időszakban a jegyvizsgálótól pótdíj megfizetése nélkül lehet menetjegyet váltani. A vonaton azonban többféle jegy, így például intercity pót- és helyjegy nem állítható ki. Júliustól az a csongrádi, aki a jegypénztár zárt időszakában indul útnak, vagy megpróbál Kiskunfélegyházán, illetve Szentesen - a néhány perces csatlakozási időben - jegyet venni, vagy már korábban felkeresi a csongrádi állomást, vagyis egy utazás kedvéért kétszer járul a mélyen tisztelt vasúttársaság színe elé. Ha azonban az utas nem akar feleslegesen időt pazarolni, interneten is megválthatja a jegyét, melyet a félegyházi állomáson a terminálon egy perc alatt kinyomtattathat - de ezekhez a jegyekhez kizárólag terminálon keresztül lehet hozzájutni, a Máv-Start ugyanis az internetes jegyet is sajátos módon vezette be. A digitalizáció világában az otthoni, vonalkódos jegy nyomtatása e mamutcégnél legalább annyira idegennek számít, mint a mobiltelefonra sms- vagy mms-üzenetben megküldött jegyek rendszere, pedig az effajta, teljesen ésszerű megoldásokat a németek, a franciák, az osztrákok után még a románok is képesek kitűnően alkalmazni.

A július elsejétől kialakuló helyzetről az eddig említett képtelenségek azonban még nem vázolnak teljes képet. Az 1888-ban átadott 147-es számú szárnyvonal csongrádi állomásán ugyanis az új pénztárosok is az 1888. óta, szinte változtatás nélkül alkalmazott módon adják majd ki a jegyeket. A megye névadó városában máig csak előre, nyomdában készített "kéregjegyeket", valamint a vasutasok által "kutyanyelvnek" becézett szelvényes jegyeket, esetleg kézzel írt menetjegyeket tudnak kiadni. Mivel a csongrádi pénztár számítógépes kapcsolattal júliustól sem rendelkezik, intercity pót- és helyjegy kiadásakor a pénztáros telefonon hívja majd fel a szegedi kollégáját, s az így megkapott adatok alapján, kézzel írva állítja ki a jegyeket. A feladatot mellesleg eddig is így látták el a forgalmi szolgálattevők, csupán annyiban változik a helyzet, hogy hajnal fél 5 és éjjel fél 11 közötti időszak helyett csak pár órán át lehet majd jegyet venni. E legújabb "mutatvány" az adófizetők milliárdjaival támogatott cégnek évente legalább huszonötmillió, más számítások szerint negyvenmillió forintjába kerül.

A külső szemlélő számára is teljesen abszurdnak tűnő döntésről Vincze László országgyűlési képviselő szerkesztőségünktől értesült. A Csongrád és Budapest között hetente legalább két alkalommal vonattal közlekedő fideszes honatya az ügyben már a jövő héten megkezdi az intézkedést.

A város polgármestere, Kőrösi Tibor is megdöbbenéssel fogadta a hírt, s ígérte, már hétfőn felveszik a kapcsolatot a Máv-Start Zrt.-vel.

"Esztelen őrültségnek" nevezte az intézkedést Murányi László önkormányzati képviselő, aki néhány évvel ezelőtt - a vasúti szárnyvonal legutóbbi tervezett bezárása előtt - a csongrádi vasúti közlekedés megmentéséért már gyertyafényes demonstrációt is szervezett. A városatya elmondta, hogy elsősorban a média útján próbálja felhívni a közvélemény figyelmét az ésszerűtlen, elhibázott lépésre. Murányi azt reméli, hogy mint eddig, most is rádöbbennek a cég illetékes vezetői, hogy hibáztak, s az intézkedésüket - legalább utólag - korrigálják.

Hírportálunkon megjelenő információk bármilyen utánközlése kizárólag a website tulajdonosának írásbeli engedélyével lehetséges.

 
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés